Oktober November December
Januari Februari Mars April Maj

Helgen..
Publicerat 2012-01-31
klockan 00:12:42

Vaknade klockan fyra på natten mellan fredag och lördag av att min ena rumskompis hade glömt att stänga av sin väckarklocka innan hon åkte bort över helgen. Hennes rum var låst och alarmet vägrade sluta utan blev bara högre och högre. Efter lite mer än 45 minuter lyckades jag till slut få tag på en tjej med en huvudnyckel som kunde komma och stänga av alarmet och jag kunde sova igen.... och jag vaknade inte förrän 14.50. Fick världens chock när jag tittade på klockan!?

Det lilla som var kvar av lördagen ägnade jag åt att cykla och handla mat innan vi åkte in till Temple Bar. Det var traditionell irländsk festival i helgen och det bjöds på live musik både på pubarna och på gatorna. Mycket trevligt.
 
I söndags åkte vi till Kilmainham Gaol, ett gammalt fängelse i utkanten av stan. Det var intressant och byggnaden är rätt cool. Det ösregnade dock hela dagen (och gör fortfarande...) så jag var helt genomblöt när jag kom hem. Har gett upp med paraplyet, det går bara sönder och man blir lika blöt iallafall.. 

I veckan blir det nog rätt mycket plugg som vanligt. Lärarna verkar inte ha någon som helst uppfattning om vad som är en rimlig mängd arbete under en vecka, och ingen protesterar trots att vi redan efter två veckor har fått sitta i skolan till 8-9 i stort sett varje kväll...



Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback